Go och glaa, de är så de ska va

Jag saknar när allt var bra. Man hade inga bekymmer, man skratta oftast, va pigg hela tiden, tyckte allt var roligt och det var ingen som hade ett krav på än.
Så där var det när jag var liten jag var inte så smart men jag kände aldrig att jag hade något tungt att bära inombords. Jag var också så jäkla livlig, ville vara ute varje dag jag kunde hitta på vad som helst. Idag är jag hemma.. går på stan.. pluggar.. och har kul när man får tid.
Det fanns inget som hette tid då. Jag fattade inte varför mamma sa att "klockan börja bli förmycket det är dax att gå"  hon sa det precis när jag hade som roligast. Tiden bara flög förbli utan att man viste vad det var, jag vill känna den känslan att inte göra något bara tar de som de kommer och gö massor av spontana saker/äventyr och inte alls kolla på klockan.
åhhhh skulle det inte vara skönt att vara så jäkla glad och att man är jätte pigg! Jag har alltid tyckt saker och ting är kul och jag skrattar väldigt lätt, men nu börjar jag känna en tråkighet inom mig hahah helt sjukt att man kan förändras så men aa det är konstigt. Det känns som typ jag är trött på allt jag orkar inte göra allt lika mycket och länge och jag tycker inte allt som jag tyckte förr var roligt.
Usch jobbbigt att bli äldre, vad är det till för? kommer ju ändå få rynkor och tråkig, är de inte bättre om vi var glada och piggaa? WIHOOO..? :)
Okej mitt fucking nyårslöft är..
1. träna
2. bli större (orka vara smal, behöver inte bli onyttig stor utan att jag får lite mer fett. Äsch ni fattar)
3. Bli duktig i skolan, eller mer ska sträva efter högre betyg
4. Ta hand om mig själv: aa träning då och så typ avkopplings metoder.
5. Leva livet innan jag blir gammal och gråå..

På bilden är det mina syskon, de är så sjukt busiga och några bilder på när jag var liten, min bror och pappa är men på någon/några. Jag var kanske inte världens sjönhet men glaa va ja :)

 




Idag: ööööhm.. Kom försent till historian imorse.. på em så hade jag möte med två utav kitas frisörer. Mötet gick väl hyfsat bra! Vi har jätte kort tid på oss det ska lixom vara inlämnat vid sportlovet om inte innan.. Tänk er också att de är mycket man ska hinna med, modeler, kläder, smink osv.. Idag var den lägsta dagen eller aa tisdagar och onsdagar är dem lägsta för mig.. Jag börjar 8:10 och jag slutar 17:00. Jag sluter fem varje dag förutom måndagar där slutar jag 14.20 tror jag det är väldigt tidigt för mig och jag tycker det är jätte skönt!
Efter skolan åkte jag hem tog en macka och satta mig i soffan, jag kommer inte ihåg hur men jag somnade i allafall och mamma väckte mig och sa att hon skulle ha köpt pizza om jag hade svarat. Blev rätt ledsen då asso..
Jag skulle igentligen ha gjort ett arbete som jag skulle redovisa imorgon. Men tyvärr så hände lite andra saker + jag är slarvig och lat. Så det blev inget med det. Dum flicka.. måste tänka på en av nyårslöfterna!! aja jag skolkar inte !! de är ju bra.
Men usch klockan är ju "mycket" dax att hoppa i säng . haha kul är ju redan de. aja men du ska jag sätta på ett O.C avsnitt och försöka få lite sömn.

PoK Emma

Kommentarer

ida

SV; menar ju det! ;)

01:06:42 / 2012-01-12 - http://janiceida.blogg.se/

Ronja

Sv; Hihi :) Tack och detsamma :)!

14:42:12 / 2012-01-12 - http://lifebykojja.blogg.se/

amanda - vivalamandy.blogg.se/

sv: Ja verkligen!

Tack så mycket, du har också en skitfin blogg! :)

17:48:40 / 2012-01-12 - http://vivalamandy.blogg.se/

Larose

Tack hahah!

18:11:02 / 2012-01-12 - http://laroses.blogg.se/

Jennie

Sv: Usch, så tråkigt. Nä, det är inte på en fläck kul med att sova dåligt. På över 30 timmar nu har jag enbart fått ca 4 timmars sömn, inte så mycket att hurra för. Men förhoppningsvis så vänder det snart.



Tack snälla du, detsamma! :)

19:26:52 / 2012-01-12 - http://jenniemariajohansson.se

Annika - drömmen om 11 barn

Sv Nej jag tror faktiskt inte det =) I dagsläget leker ju barnen mkt med varandra. Ålderskillnaden på våra största är 3veckor så de leker kanonbra. På Rasmus och Jonathan skiljer det 13månader så domleker jättebra - och Noah är bara 10 månader yngre än Jonathan så dom kommer också leka bra ihop kan jag tro =)

20:44:39 / 2012-01-12 - http://nilssonpettersson.blogg.se/



Name Mail Blog

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu